Filters

Prosto Days 2017

Od dziś, jak co roku w czerwcu, wspólnie ze sklepami Prosto świętujemy Prosto Days.
Do końca miesiąca w naszym sklepie internetowym oraz Prosto miejscówkach na terenie całej Polski czekają na Was mistrzowskie rabaty, gratisy i niespodzianki. Przez cały okres trwania promocji w Prosto Shopach można liczyć na 10% obniżki na bieżące kolekcje. Ponadto codziennie w innej lokalizacji będzie przygotowana oferta specjalna, darmowe gadżety i inne niespodzianki.
Wbijajcie codziennie na stronę www.prosto.pl i na nasz fanpage, obserwujcie kanały Prosto ...

Od dziś, jak co roku w czerwcu, wspólnie ze sklepami Prosto świętujemy Prosto Days.
Do końca miesiąca w naszym sklepie internetowym oraz Prosto miejscówkach na terenie całej Polski czekają na Was mistrzowskie rabaty, gratisy i niespodzianki. Przez cały okres trwania promocji w Prosto Shopach można liczyć na 10% obniżki na bieżące kolekcje. Ponadto codziennie w innej lokalizacji będzie przygotowana oferta specjalna, darmowe gadżety i inne niespodzianki.
Wbijajcie codziennie na stronę www.prosto.pl i na nasz fanpage, obserwujcie kanały Prosto Shopów. Znajdziecie tam codziennie świeżą porcję newsów o ofertach, promocjach i ciekawych wydarzeniach. Poniżej znajdziecie rozkład dzienny akcji:
 
21.06 - prosto.pl
22.06 - Sopot
23.06 - Warszawa
24.06 - Lublin
25.06 - prosto.pl
26.06 - Szczecin
27.06 - Katowice
28.06 - Kraków
29.06 - Wrocław
30.06 - prosto.pl
 

CZYTAJ DALEJ

Jak co roku w czerwcu, świętujemy Prosto Days!

Poprzedni
Następny

Cheyco Leidmann.

“I live on the daily basis. History is not the source of my energy. Continuum is not an issue.”

 

Cheyco Leidmann to postać, którą ciężko przedstawić za pomocą krótkiej biografii. Sam zresztą nigdy nie dostarczył informacji potrzebnych do jej stworzenia. To, co wiadomo o nim na pewno to fakt, że na przestrzeni lat wypracował sobie miano jednego z największych współczesnych wizualistów. Zanim jeszcze świat fotografii zatracił się w dobrodziejstwach retuszu i technik cyfrowych, Leidmann na nowo zdefiniował  estetykę ...

“I live on the daily basis. History is not the source of my energy. Continuum is not an issue.”

 

Cheyco Leidmann to postać, którą ciężko przedstawić za pomocą krótkiej biografii. Sam zresztą nigdy nie dostarczył informacji potrzebnych do jej stworzenia. To, co wiadomo o nim na pewno to fakt, że na przestrzeni lat wypracował sobie miano jednego z największych współczesnych wizualistów. Zanim jeszcze świat fotografii zatracił się w dobrodziejstwach retuszu i technik cyfrowych, Leidmann na nowo zdefiniował  estetykę obrazową za pomocą tradycyjnych, analogowych technik. Wydany w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych album Foxy Lady, przez magazyn Vogue uznany został za jedną z dziewięciu kultowych książek o sztuce ostatnich pięćdziesięciu lat i wpłynął na całe pokolenia twórców ery cyfrowej.

 

Leidmann lubuje się w przesadzie i przekraczaniu granic, a konwencjom sprzeciwia w sposób prowokacyjny i zuchwały. Jego utrzymane w hiperrealistycznej kolorystyce fotokolaże przenoszą nas do świata niczym z odmiennych stanów świadomości, gdzie historie nie są opowiadane wprost. Skwapliwie korzysta z estetycznych tradycji l’art brut, odchodząc od ogólnie przyjętych norm rodem z magazynów o modzie na rzecz bardziej naturalistycznego podejścia. Artysta ten fotografuje kobiety bez widocznej w kadrze głowy, całą narrację oddając mowie ich ciała. Wyobraźnia widza stymulowana jest za pomocą subtelnych symboli tylko po to, aby końcowe wrażenie - agresywnie erotyczna, magnetyzująca wiadomość, pojawiło się w sposób nagły i dobitny. W ten sposób, Leidmann przenosi do zupełnie innego wymiaru lansowane przez przemysł modowy spojrzenie na atrybuty seksualnej sfery kobiecości - gdzie obdarte z resztek tabu - stają się sztuką konceptualną.

 

Mimo widocznych  inspiracji wczesnym surrealizmem w stylu Hansa Bellmera, Leidmann zaprzecza, jakoby w swojej pracy kiedykolwiek czerpał z przeszłości. Jak twierdzi - to teraźniejszość jest tym, co daje mu energię, a zachowanie kontinuum nie jest jego celem. W myśl tej idei, ponad dwie dekady po Foxy Lady, Cheyco Leidmann porzuca dobrze wszystkim znaną, ironiczną swawolność na rzecz znacznie bardziej mrocznych  i zaangażowanych społecznie kreacji. We współpracy kreatywnej z Ypsityllą von Nazareth powstają Sex is Blue (2005) i Toxytt (2008) - dwa pełne niepokoju, ekstremalnie perwersyjne i brudne obrazy o współczesnym świecie zdominowanym przez seks i przemoc. Ten koszmarny świat z pogranicza surrealizmu i prawdy to zatrzymana w kadrze w najbardziej dramatycznym momencie, wyreżyserowana rzeczywistość. Wyreżyserowana, bo - zdaniem Leidmanna - “prawdziwej przemocy na świecie nie da się zwizualizować”.

 

Cheyco Leidmann nie uważa fotografii za dziedzinę sztuki. Jego zdaniem, “sztuka” to zdewaluowana etykieta i jedynie wiadomość, którą dzieło ma do przekazania swojemu odbiorcy zasługuje na to miano. W kontekście jego własnej twórczości jest to stwierdzeniem dość uczciwym.

 

Zobacz lookbook nowego dropu linii PROSTO.

 

CZYTAJ DALEJ

Leidmann na nowo zdefiniował estetykę obrazową za pomocą tradycyjnych, analogowych technik.

NOWY DROP LINII PROSTO: STRIPES & JETSKI

STREETWEAR – pojęcie, które coraz częściej pojawia się w codziennym życiu. Czym jest i co oznacza?

"Streetwear" to dość pojemne określenie, które oznacza nie tylko styl ulic. To także melanż sztuki, estetyki, muzyki, mody wysokiej, bieżących wydarzeń, polityki, świeżych emocji i historii, z której się wywodzi czyli surfingu i skateboardingu lat 70. i 80. Streetwear to totalny „out of control”; wolność i swoboda  w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa. W tym samym czasie, gdy na Zachodnim Wybrzeżu królował streetwear,  bardzo mocno rozwijał się Pop – Art, który był w USA ...

STREETWEAR – pojęcie, które coraz częściej pojawia się w codziennym życiu. Czym jest i co oznacza?

"Streetwear" to dość pojemne określenie, które oznacza nie tylko styl ulic. To także melanż sztuki, estetyki, muzyki, mody wysokiej, bieżących wydarzeń, polityki, świeżych emocji i historii, z której się wywodzi czyli surfingu i skateboardingu lat 70. i 80. Streetwear to totalny „out of control”; wolność i swoboda  w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa. W tym samym czasie, gdy na Zachodnim Wybrzeżu królował streetwear,  bardzo mocno rozwijał się Pop – Art, który był w USA najważniejszym zjawiskiem artystycznym lat 60. i 70. Artyści pop-artowi zawsze dążyli do zobrazowania cywilizacji wielkomiejskiej i szukali odpowiedzi na doświadczenie kultury masowej, mieszając konsumpcyjny charakter nowych czasów z surrealizmem.  

W najnowszej kolekcji, Prosto sięgnęło w swoich inspiracjach do twórczości dwóch wybitnych przedstawicieli Pop-Artu, jednego z Europy, a drugiego z USA.

Pierwszym z nich jest francuski fotograf, Jean Daniel Lorieux, znany ze współpracy z Andym Warholem i kultowego albumu modowego -   „Coconuts”.  Jego surrealistyczne zdjęcia pojawiły się na bluzach i t-shirtach oraz posłużyły jako inspiracja do kampanii zrealizowanej na Santorini. 

Drugi artysta to Cheyco Leidmann, autor kultowych albumów  'Foxy Lady' i 'Banana Split' - przejaskrawionych, surrealistycznych zinów będących komentarzem do blichtru lat 70. i 80.  oraz serii wystaw fotograficznych, między innymi ostatniej "Toxxytt" . 

Zin Prosto inspirowany twórczością Leidmanna i Lorieux to dopełnienie letniej kolekcji i kampanii. Zabawa  formą, którą jest Pop-Art, hołd dla świetnych artystów i własna transformacja ich sztuki na nasz streetwearowy grunt. 

Mamy nadzieję, że w ten sposób zainspirujemy was do odkrywania sztuki Pop-Artu i kultury streetwearu po swojemu – „out of control”.

Dla tych z Was, którzy chcieliby mieć kolekcjonerską wersję papierową naszego Zinu, dołączyliśmy go do pierwszego numeru magazynu newonce.paper, który możecie zamówić na stronie www.newonce.net

Cały lookbook możecie zobaczyć TUTAJ.

 

Dyrektor artystyczny Wojtek Sokół/ Prosto

Zdjęcia: Adam Pluciński / Move

Dyrektor kreatywny: Zosia Krasuska Kopyt / Prosto

Modelka: Justyna Michalska / More

Model: Tomasz Szmulewicz / Rebel

Stylizacja: Karolina Limbach

Scenografia : Piotr Stachurski

Grafika: Bartek Gajewski/ Prosto

Asystent fotografa, zdjęcia produktowe : Filip Zwierzchowski / Daylight

 

CZYTAJ DALEJ

Streetwear to totalny „out of control”, wolność i swoboda w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa.

Prosto Klasyk: Instinct.

W każdym z nas siedzi głos, który nie używa słów. Nie nawija makaronu, nie wchodzi w dyskusje. Zdarza nam się mu nie ufać, ale on nie zawodzi nas nigdy. Nie da się go zmienić, jedynie zaspokoić. Na ulicach jest nieomylny. To właśnie Instynkt.
Klasyk. 
Cała sesja i video dostępne TUTAJ

W każdym z nas siedzi Instynkt.

BASS JAN OTHER – WASHED BY WAVES - premiera!

Wytwórnia MOST Records inauguruje nową, kasetową serię wydawnictw nawiązującą do klasycznej hip-hopowej tradycji beat teape’ów – MOST Blunted. Pierwsza kaseta, która ukaże się już 26 maja tego roku to debiut znanego do tej pory ze sfery sztuk wizualnych artysty Bass Jan Other, zatytułowany „Washed By Waves”.

Bass Jan Other to muzyczna kreacja Jana Estrady Osmyckiego, polskiego grafika i ilustratora o meksykańskich korzeniach. Jego muzykę można określić jako basowo-beatowe krajobrazy dźwiękowe, z mocnym udziałem syntezatorów i dubowej duszy.Jan ma za ...

Wytwórnia MOST Records inauguruje nową, kasetową serię wydawnictw nawiązującą do klasycznej hip-hopowej tradycji beat teape’ów – MOST Blunted. Pierwsza kaseta, która ukaże się już 26 maja tego roku to debiut znanego do tej pory ze sfery sztuk wizualnych artysty Bass Jan Other, zatytułowany „Washed By Waves”.

Bass Jan Other to muzyczna kreacja Jana Estrady Osmyckiego, polskiego grafika i ilustratora o meksykańskich korzeniach. Jego muzykę można określić jako basowo-beatowe krajobrazy dźwiękowe, z mocnym udziałem syntezatorów i dubowej duszy.Jan ma za sobą już serię występów przed lokalną publicznością w formie live actów, teraz przyszedł czas na pierwsze wydawnictwo.

Na kasecie „Washed By Waves” znaleźć można brzmienia od dub techno, po jazz-funkowe bity. Wszystkie utwory charakteryzuje dźwiękowa przestrzeń, wielowarstwowość i brzmienie dalekie od gładkiego, pełne analogowych interfernecji, dozowanych z umyślnie niedoskonałą, hip-hopową fantazją.

Bass Jan Other - "Washed by Waves" - kup tutaj

 

CZYTAJ DALEJ

MOST Blunted - nowa kasetowa seria! 

Dawid Podsiadło i Sokół w nowym klipie!

Świadomy sen” to efekt współpracy Sokoła i Dawida Podsiadło, w ramach projektu „Rób to, w co wierzysz”, dla jednej z największych marek whisky. Zainspirowani wspólnym wyjazdem do Szkocji, artyści stworzyli nieoczywisty blend dwóch styli muzycznych i osobowości. Tekst mówi o tym, że czasem najlepszą decyzją jest krok wstecz, po to by kolejnych dziesięć było do przodu. Klip możecie oglądać na naszym kanale YouTube (obejrzyj tutaj).

Materiał przeznaczony jest tylko dla widzów pełnoletnich.

 

"Świadomy sen" już na ProstoTV! 

Nasty Pretty Sassy Prosto Klasyk Editorial

Lato zbliża się wielkimi krokami, więc Prosto Klasyk podnosi temperaturę o kilka dodatkowych stopni!
Inspiracją dla tej sesji jest wywodzący się z Wielkiej Brytanii gatunek muzyki - Grime - zyskujący aktualnie ogromną popularność. Charakterystyczne dla tego gatunku są występy w klubach (bardzo rzadko klasyczne koncerty), a podczas występów - częsta i szybka zmiana utworów, freestyle, używanie wielu różnych podkładów. Zatłoczone wnętrza klubów, oświetlone jedynie kolorowymi neonami gdzie moda sportowa przenika się z tą wyższą. Cały Editorial do obejrzenia TUTAJ.
 

Prosto Klasyk podnosi temperaturę o kilka stopni!

HIFI - Ludzie - premiera!

 „Ludzie” to nowy album duetu HIFI, który jest esencją niepodrabialnej chemii artystycznej pomiędzy Dioxem i Czarnym.

Na nowym krążku znajdziemy zróżnicowane tempa, melodie, zwalniające bity, które jednocześnie grają ciężkim trapowym basem oraz tłustymi dźwiękami złotej ery rapu. Zwrotki Dioxa z kolei często łamią tempo, brzmią melodyjnie, a jednocześnie zupełnie naturalnie i często surowo, co jest charakterystyczne dla tego rapera.

Na płycie nie ma rapowych gości. W jednym z numerów śpiewa Marysia Starosta – „Ostatni moment” z jej udziałem to ...

 „Ludzie” to nowy album duetu HIFI, który jest esencją niepodrabialnej chemii artystycznej pomiędzy Dioxem i Czarnym.

Na nowym krążku znajdziemy zróżnicowane tempa, melodie, zwalniające bity, które jednocześnie grają ciężkim trapowym basem oraz tłustymi dźwiękami złotej ery rapu. Zwrotki Dioxa z kolei często łamią tempo, brzmią melodyjnie, a jednocześnie zupełnie naturalnie i często surowo, co jest charakterystyczne dla tego rapera.

Na płycie nie ma rapowych gości. W jednym z numerów śpiewa Marysia Starosta – „Ostatni moment” z jej udziałem to jedna z pereł w koronie tego albumu. Krążek oskreczował zaś Falcon1 – DJ na co dzień związany z ekipą JWP/BC oraz jeden z gospodarzy ostatniego Prosto Mixtape’u.

Album dostępny jest w sklepach na terenie całego kraju oraz na prosto.pl w formacie MP3/CD (kup tutaj). Cały materiał można odsłuchać również na ProstoTV (posłuchaj tutaj).

 

 

CZYTAJ DALEJ

Nowy album HIFI już w sklepach! 

Poprzedni
Następny

W pogoni za słońcem. Jean-Daniel Lorieux.

Jean-Daniel Lorieux to paryski fotograf, który zrewolucjonizował fotografię modową zyskując miano legendy. Wieczny optymista, perfekcjonista i miłośnik kobiecego piękna. Kreował swoją rzeczywistość przy użyciu unikalnej estetyki. Palące słońce, bezkres morza i błękitne niebo - w poszukiwaniu tej idealnej scenerii podróżował po idyllicznych wyspach na całym świecie. Swój warsztat szlifował w paryskim Hartcourt Studio założonym przez braci Lacroix. Uznanie zdobywał pracując dla takich magazynów modowych jak Vogue USA, Vogue France, L’Officiel i Harper’s Bazaar i współtworząc kampanie domów mody Dior, Lanvin, Paco ...

Jean-Daniel Lorieux to paryski fotograf, który zrewolucjonizował fotografię modową zyskując miano legendy. Wieczny optymista, perfekcjonista i miłośnik kobiecego piękna. Kreował swoją rzeczywistość przy użyciu unikalnej estetyki. Palące słońce, bezkres morza i błękitne niebo - w poszukiwaniu tej idealnej scenerii podróżował po idyllicznych wyspach na całym świecie. Swój warsztat szlifował w paryskim Hartcourt Studio założonym przez braci Lacroix. Uznanie zdobywał pracując dla takich magazynów modowych jak Vogue USA, Vogue France, L’Officiel i Harper’s Bazaar i współtworząc kampanie domów mody Dior, Lanvin, Paco Rabanne, Céline, Pierre Cardin czy Guy Laroche. Styl Lorieux to kwintesencja szczerej radości, zmysłowości i eskapizmu, a także manifest wolności i subtelny, wyrafinowany erotyzm. Jego inspirowane stylem pop-art fotografie to ikoniczne kompozycje złożone z nasyconych barw, posągowych sylwetek i surrealistycznych elementów, uchwycone z użyciem wysokiego kontrastu.

Jak ze snu

“I decided to express dreams and happiness in pictures” - Jean-Daniel Lorieux
Jak sam przyznaje, znaczny wpływ na jego poczucie estetyki miały filmy z lat 60. Trudno się dziwić - to właśnie wtedy świat kina zawojowali twórcy nowej fali tacy jak Jean-Luc Godard, Alain Resnais czy Michelangelo Antonioni, którzy wywrócili do góry nogami dotychczas znane formy kreacji. Kto wie, może to właśnie Powiększenie Antonioniego zainspirowało Jeana-Daniela Lorieux do rozmyślań o przyszłej karierze?

Za obiektywem Lorieux stanął jednak już wcześniej, kiedy to los umieścił go w roli dokumentalisty w dotkniętej wojną Algierii. Dwa lata spędzone pośród zgoła innej niż wyśniona rzeczywistości znacząco wpłynęły na jego artystyczną wrażliwość. Jak sam mówi:

“Byłem zagubiony, zszokowany i nie miałem żadnego konkretnego pomysłu na to, co mam dalej robić w życiu. Musiałem przegnać te ciemne chmury, które wkradły się w moje postrzeganie świata i skupić się na rzeczach dobrych - takich jak szczęście, życie, błękitne niebo i niesamowite, kobiece piękno. Tak to się zaczęło”


Od tamtej pory twórczość Lorieux to nieustanna pogoń za słońcem i dążenie do perfekcji. Dostrzegalne są także jego wcześniejsze, filmowe inspiracje - surrealistyczny świat przedstawiony, niczym z Zeszłego roku w Marienbadzie Alaina Resnaisa (1961), kwestionuje obiektywną realność rzeczywistości. Jest to zupełnie nowa - bo jakby wyśniona - jakość estetyczna.

Coconuts

Ta swoista doktryna łapania słońca, którą na gruncie swojej twórczości przez lata tworzył Jean-Daniel Lorieux jest wyjątkowo bliska filozofii marki Prosto. Lata 80. i 90. przewijają się w naszej stylistyce już od kilku sezonów, kolaboracja Prosto x Lorieux SS17 jest jednak wyjątkowa i to nie tylko ze względu na prestiż samego artysty. Odzwierciedla nasze spojrzenie na nadchodzące lato i stanowi manifest wartości, którym hołdujemy jako marka.

W naszej letniej kolekcji nie zabraknie także inspiracji kultowym albumem Coconuts, wydanego w 1982 r. przez Love Me Tender. Skąpane w słońcu plaże Monte Carlo, Meksyku i Panamy; młodziutka Brooke Shields, kostiumy kąpielowe i neonowy layout albumu - wszystko to spowodowało, że Coconuts bardzo szybko zdobył miano summer superbook, a hiszpański magazyn “Vogue” uznał go za jeden z najbardziej pożądanych albumów modowych.

Wielki błękit

"I would like the visitors of True Blue to leave with a ray of sunshine in their hearts."
Rok 2016 przyniósł podsumowanie wieloletniej twórczości Jean-Daniela Lorieux. W berlińskiej Galerie für Moderne Fotografie zaprezentowano True Blue - wystawę hołdującą idei przyświecającej Lorieux na jego artystycznej drodze. Tytułowy błękit łączy ze sobą fotografie z różnych okresów w jedną, spójną historię o radości.

 

 

CZYTAJ DALEJ

Prosto SS 17 Start kolekcji & Lookbook

Prosto SS17 – Lorieux, lata 70-te i pastelowa tęcza…

Do stworzenia letniej kolekcji Prosto zainspirowała nas kolorystyka zdjęć modowych z lat 70. i styl pop-art rodem z lat 80., dlatego Prosto SS 17 to przede wszystkim pastele, biel, błękit i kolorowe printy.

SS 17 to także wyjątkowa kolaboracja Prosto z legendarnym, francuskim fotografem Jean Danielem Lorieux. Jesteśmy dumni, że udało nam się nawiązać tę niezwykłą współpracę. Lorieux znany jest z artystycznych kooperacji z Andym Warholem oraz niezliczonej ilości sesji dla ...

Prosto SS17 – Lorieux, lata 70-te i pastelowa tęcza…

Do stworzenia letniej kolekcji Prosto zainspirowała nas kolorystyka zdjęć modowych z lat 70. i styl pop-art rodem z lat 80., dlatego Prosto SS 17 to przede wszystkim pastele, biel, błękit i kolorowe printy.

SS 17 to także wyjątkowa kolaboracja Prosto z legendarnym, francuskim fotografem Jean Danielem Lorieux. Jesteśmy dumni, że udało nam się nawiązać tę niezwykłą współpracę. Lorieux znany jest z artystycznych kooperacji z Andym Warholem oraz niezliczonej ilości sesji dla największych magazynów modowych takich jak Vogue czy Elle. Wśród jego przyjaciół znaleźli się Jaques Chirac, Claudia Cardinale i Carla Bruni. Największą sławę przyniósł mu wydany w 1982 roku album Coconuts, uznany w lutym 2017 r. przez hiszpański magazyn Vogue za jeden z najbardziej pożądanych albumów modowych.

Coconuts zafascynował także nas i to właśnie z niego pochodzą dwa ikoniczne zdjęcia, które umieściliśmy na naszych ubraniach wraz z autografem JD Lorieux. Kolaboracja Prosto x Lorieux to m.in. bluzy uniseks w stylu oversize oraz męskie i damskie t-shirty, wpisujące się w pastelową estetykę naszej letniej kolekcji. Także część kampani Prosto SS17 nawiązuje bezpośrednio do twórczości mistrza.

Sesja do kampani Prosto SS 2017 autorstwa Adama Plucińskiego, nawiązująca bezpośrednio do twórczości Lorieux, zrealizowana została na bajkowej greckiej wyspie Santorini i w całości można zobaczyć ją TUTAJ.
 

CZYTAJ DALEJ

Prosto SS 17 to przede wszystkim pastele, biel, błękit i kolorowe printy.

WIĘCEJ