Filters

"Powracające przed oczami Retrospekcje..."

Pierwsze, klasyczne produkty Prosto wracaja na sklepowe półki. Dobrze znane wzory bluz, koszulek, które jako białe kruki widywane były w najpopularniejszych polskich rapowych klipach, zdobyć można w naszym sklepie oraz ekskluzywnie w Urban City. Inspiracją do stworzenia kapsuły Retro była chęć przypomnienia naszym najwierniejszym fanom klimatu ulicznego rapu w Polsce. Chcemy pokazać również młodszym entuzjastom jaką drogę przeszliśmy, a także jak ponadczasowe i wciąż świeże są nasze klasyczne wzory.

Kluczem przy wyborze produktów była popularność poszczególnych modeli.   Jest wsród ...

Pierwsze, klasyczne produkty Prosto wracaja na sklepowe półki. Dobrze znane wzory bluz, koszulek, które jako białe kruki widywane były w najpopularniejszych polskich rapowych klipach, zdobyć można w naszym sklepie oraz ekskluzywnie w Urban City. Inspiracją do stworzenia kapsuły Retro była chęć przypomnienia naszym najwierniejszym fanom klimatu ulicznego rapu w Polsce. Chcemy pokazać również młodszym entuzjastom jaką drogę przeszliśmy, a także jak ponadczasowe i wciąż świeże są nasze klasyczne wzory.

Kluczem przy wyborze produktów była popularność poszczególnych modeli.   Jest wsród nich m.in. T-shirt PAD, o którego istnieniu zapewne wiele osób nie wie, ale także legendarny Crewneck TJT znany z klipu – „To jest to”. Tworząc tę mini kolekcję oddajemy hołd starej szkole i uruchamiamy uliczny wehikuł czasu do okresu hermetycznego środowiska rapowego, do którego wstęp miało niewielu.

Cały lookbook autorstwa Ludwika Lisa, z gościnnym udziałem weterana warszawskiej rap sceny - Fu, możecie zobaczyć TUTAJ.

CZYTAJ DALEJ

Uruchamiamy uliczny wehikuł czasu!

Prosto x Soir - litery miasta

Soir - writer, współtwórca legendarnych grup SR i WTK. Urodzony w Warszawie, wychowany w Berlinie, gdzie w latach 90. zaczynał wnikać w kulturę hip-hop. Mówi, że otoczony murem Berlin zawsze go inspirował. Nie dziwne więc, że jego prace szybko przeniosły się z papieru na mury. Wraz z zaprzyjaźnionymi writerami z Warszawy w 1997 roku rozpoczął wieloletnią współpracę, a ich prace pojawiały się w różnych miastach Europy.

Berlin - wielokulturowa metropolia pełna idei i Warszawa - nieustający rozwój i silnie zakorzeniona miejska tożsamość. Dwa ...

Soir - writer, współtwórca legendarnych grup SR i WTK. Urodzony w Warszawie, wychowany w Berlinie, gdzie w latach 90. zaczynał wnikać w kulturę hip-hop. Mówi, że otoczony murem Berlin zawsze go inspirował. Nie dziwne więc, że jego prace szybko przeniosły się z papieru na mury. Wraz z zaprzyjaźnionymi writerami z Warszawy w 1997 roku rozpoczął wieloletnią współpracę, a ich prace pojawiały się w różnych miastach Europy.

Berlin - wielokulturowa metropolia pełna idei i Warszawa - nieustający rozwój i silnie zakorzeniona miejska tożsamość. Dwa stołeczne miasta w sercu Europy i ich kosmopolityczny, uliczny duch. Rozciągnięcie działalności pomiędzy te dwa miejsca, dało Soirowi spojrzenie z szerszej perspektywy i niekonwencjonalne podejście.

Graffiti na przestrzeni lat na stałe wpisało się w Europie w miejski krajobraz, rozwijając się w tej części świata razem z Soirem. Obecnie nie tylko anektuje coraz to nowsze przestrzenie, ale także sięga po różnorodne formy ekspresji, przenikając do wielu różnych dziedzin. Dla Soira, granica pomiędzy panelami pociągów, a sztuką nie istnieje.

W 2010 roku Soir zaprezentował serię rysunków, których najbardziej znamienną cechą jest różnorodność zastosowanych konwencji. To futurystyczne obrazy miasta przypominające dadaistyczne kolaże z początku XX w., wykorzystujące estetykę komiksów i oldschoolowych gier komputerowych, ciągle jednak pozostając w klasycznym nurcie znaku. To bowiem litery są specjalnością Soira. Wpisuje je w miejskie krajobrazy niczym Boris Bilinsky w swoje Metropolis. Literami zastępuje budynki i mosty, definiując miasto za pomocą autorskiej typografii. Sam jednak podchodzi do swojej twórczości bardzo skromnie. Zapytany o jego teorię graffiti, odpowiedział krótko: Ja wiem tylko, że się lubię bawić literkami, nic innego nie umiem rysować, hehe.” Soir pozostaje aktywny w działaniach. Jak sam mówi: “Myślę, że i za 20 lat też coś jeszcze pomaluję.” Trzymamy go za słowo, tymczasem połączyliśmy nasze siły i przygotowaliśmy dla Was kapsułową kolaborację.

Prosto x Soir to graficzna idea zaczerpnięta z kultowych amerykańskich pocztówek zwanych  Large Letter Postcards, które co jakiś czas przetwarzane są w sztuce ulicy na różne sposoby. Soir narysował dla nas swoje własne pocztówki odnoszące się do obszarów jego działalności - Warszawy, Berlina i reszty świata, a my umieściliśmy je na bluzach, t-shirtach, koszuli oraz snapbacku w naszej kapsułowej kolekcji. Kolaboracja Prosto x Soir to dowód na to, że Warszawa, Berlin i inne wielkie miasta mówią jednym głosem, chociaż każde opowiada inną historię. Kilka z nich zapisaliśmy z Soirem za pomocą jego liter na naszych ubraniach.

Całą kolekcję możecie zobaczyć TUTAJ.

 

 

 

CZYTAJ DALEJ

Dwa stołeczne miasta w sercu Europy i ich kosmopolityczny, uliczny duch.

Premiera debiutu SoDrumatica!

Good Times” to producencki album SoDrumatica – beatmakera znanego ze współpracy z takimi artystami jak Sokół, Quebonafide, VNM, Karolina Czarnecka, Grubson czy Flirtini.
 
Debiutancki krążek tego producenta zawiera 10 nowych kompozycji, które jak to ujmuje SoDrumatic stanowią “soundtrack beztroskich chwil”. Ich optymistyczne, pogodne brzmienie to nie tylko ładne melodyjki, ale też zastrzyk pozytywnej energii na te mniej wesołe momenty, których wiele w tych niepewnych czasach.

Płyta dostępna jest w sklepach na terenie całego kraju oraz prosto.pl ...

Good Times” to producencki album SoDrumatica – beatmakera znanego ze współpracy z takimi artystami jak Sokół, Quebonafide, VNM, Karolina Czarnecka, Grubson czy Flirtini.
 
Debiutancki krążek tego producenta zawiera 10 nowych kompozycji, które jak to ujmuje SoDrumatic stanowią “soundtrack beztroskich chwil”. Ich optymistyczne, pogodne brzmienie to nie tylko ładne melodyjki, ale też zastrzyk pozytywnej energii na te mniej wesołe momenty, których wiele w tych niepewnych czasach.

Płyta dostępna jest w sklepach na terenie całego kraju oraz prosto.pl w formatach: CD/MP3 (kup tutaj)

Cały krążek można odsłuchać na ProstoTV (posłuchaj tutaj) oraz we wszystkich serwisach streamingowych (posłuchaj tutaj)

 

 

CZYTAJ DALEJ

"Good Times" już w sklepach! 

Seltron 400 - płytowy debiut

Znany dotąd z kompilacji oraz szeregu występów w całej Polsce duet Seltron 400 prezentuje swoje pierwsze oficjalne wydawnictwo. EP pod tytułem „Zabawa Trwa” ukaże się już 28 lipca nakładem wytwórni MOST Records.

Seltron 400 to projekt dedykowany bezkompromisowym formom muzyki tanecznej, który współtworzą dwaj producenci: SLG i Eltron John. Ich solowe dokonania są dobrze znane w kraju i za granicą – Eltron John od lat wydaje w wytwórniach takich jak: Transatlantyk, U Know Me czy Pets Recordings. SLG ...

Znany dotąd z kompilacji oraz szeregu występów w całej Polsce duet Seltron 400 prezentuje swoje pierwsze oficjalne wydawnictwo. EP pod tytułem „Zabawa Trwa” ukaże się już 28 lipca nakładem wytwórni MOST Records.

Seltron 400 to projekt dedykowany bezkompromisowym formom muzyki tanecznej, który współtworzą dwaj producenci: SLG i Eltron John. Ich solowe dokonania są dobrze znane w kraju i za granicą – Eltron John od lat wydaje w wytwórniach takich jak: Transatlantyk, U Know Me czy Pets Recordings. SLG, twórca o równie imponującym stażu producencki, związany jest, poza wytwórnią Pets, również z cenionym skandynawskim labelem Studio Barnhus, a dawniej z Trapez czy Cynosure. Jako duet sprytnie wyłamują się z dominujących muzycznych konwencji, tworząc unikatowe i ekstatyczne, acz nie pozbawione specyficznego poczucia humoru brzmienie.

Na pierwsze wydawnictwo w MOST Records Seltron 400 przygotowali trzy utwory. Dziś prezentujemy pierwszy z nich – tytułowy track „Zabawa Trwa” (posłuchaj tutaj) Potężny rytm i budujący napięcie motyw przewodni, które rozwijają się aż do dramatycznego finału bez wątpienia sprawią, że każdy miłośnik tańca zapragnie unieść ręce powyżej linii ramion.

Premiera EP na winylowej „dwunastce” / 12” oraz w wersji cyfrowej już 28 lipca. Płyta dostępna będzie w wybranych sklepach muzycznych w Polsce i na świecie, a także na platformach streamingowych oraz poprzez sklepy www.mostrecordsc.co i Prosto.pl.


 

CZYTAJ DALEJ

Nowy projekt MOST Records w drodze! 

Prosto Days 2017

Od dziś, jak co roku w czerwcu, wspólnie ze sklepami Prosto świętujemy Prosto Days.
Do końca miesiąca w naszym sklepie internetowym oraz Prosto miejscówkach na terenie całej Polski czekają na Was mistrzowskie rabaty, gratisy i niespodzianki. Przez cały okres trwania promocji w Prosto Shopach można liczyć na 10% obniżki na bieżące kolekcje. Ponadto codziennie w innej lokalizacji będzie przygotowana oferta specjalna, darmowe gadżety i inne niespodzianki.
Wbijajcie codziennie na stronę www.prosto.pl i na nasz fanpage, obserwujcie kanały Prosto ...

Od dziś, jak co roku w czerwcu, wspólnie ze sklepami Prosto świętujemy Prosto Days.
Do końca miesiąca w naszym sklepie internetowym oraz Prosto miejscówkach na terenie całej Polski czekają na Was mistrzowskie rabaty, gratisy i niespodzianki. Przez cały okres trwania promocji w Prosto Shopach można liczyć na 10% obniżki na bieżące kolekcje. Ponadto codziennie w innej lokalizacji będzie przygotowana oferta specjalna, darmowe gadżety i inne niespodzianki.
Wbijajcie codziennie na stronę www.prosto.pl i na nasz fanpage, obserwujcie kanały Prosto Shopów. Znajdziecie tam codziennie świeżą porcję newsów o ofertach, promocjach i ciekawych wydarzeniach. Poniżej znajdziecie rozkład dzienny akcji:
 
21.06 - prosto.pl
22.06 - Sopot
23.06 - Warszawa
24.06 - Lublin
25.06 - prosto.pl
26.06 - Szczecin
27.06 - Katowice
28.06 - Kraków
29.06 - Wrocław
30.06 - prosto.pl
 

CZYTAJ DALEJ

Jak co roku w czerwcu, świętujemy Prosto Days!

Poprzedni
Następny

Cheyco Leidmann.

“I live on the daily basis. History is not the source of my energy. Continuum is not an issue.”

Cheyco Leidmann to postać, którą ciężko przedstawić za pomocą krótkiej biografii. Sam zresztą nigdy nie dostarczył informacji potrzebnych do jej stworzenia. To, co wiadomo o nim na pewno to fakt, że na przestrzeni lat wypracował sobie miano jednego z największych współczesnych wizualistów. Zanim jeszcze świat fotografii zatracił się w dobrodziejstwach retuszu i technik cyfrowych, Leidmann na nowo zdefiniował estetykę obrazową ...

“I live on the daily basis. History is not the source of my energy. Continuum is not an issue.”

Cheyco Leidmann to postać, którą ciężko przedstawić za pomocą krótkiej biografii. Sam zresztą nigdy nie dostarczył informacji potrzebnych do jej stworzenia. To, co wiadomo o nim na pewno to fakt, że na przestrzeni lat wypracował sobie miano jednego z największych współczesnych wizualistów. Zanim jeszcze świat fotografii zatracił się w dobrodziejstwach retuszu i technik cyfrowych, Leidmann na nowo zdefiniował estetykę obrazową za pomocą tradycyjnych, analogowych technik. Wydany w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych album Foxy Lady, przez magazyn Vogue uznany został za jedną z dziewięciu kultowych książek o sztuce ostatnich pięćdziesięciu lat i wpłynął na całe pokolenia twórców ery cyfrowej.

Leidmann lubuje się w przesadzie i przekraczaniu granic, a konwencjom sprzeciwia w sposób prowokacyjny i zuchwały. Jego utrzymane w hiperrealistycznej kolorystyce fotokolaże przenoszą nas do świata niczym z odmiennych stanów świadomości, gdzie historie nie są opowiadane wprost. Skwapliwie korzysta z estetycznych tradycji l’art brut, odchodząc od ogólnie przyjętych norm rodem z magazynów o modzie na rzecz bardziej naturalistycznego podejścia. Artysta ten fotografuje kobiety bez widocznej w kadrze głowy, całą narrację oddając mowie ich ciała. Wyobraźnia widza stymulowana jest za pomocą subtelnych symboli tylko po to, aby końcowe wrażenie - agresywnie erotyczna, magnetyzująca wiadomość, pojawiło się w sposób nagły i dobitny. W ten sposób, Leidmann przenosi do zupełnie innego wymiaru lansowane przez przemysł modowy spojrzenie na atrybuty seksualnej sfery kobiecości - gdzie obdarte z resztek tabu - stają się sztuką konceptualną.

Mimo widocznych inspiracji wczesnym surrealizmem w stylu Hansa Bellmera, Leidmann zaprzecza, jakoby w swojej pracy kiedykolwiek czerpał z przeszłości. Jak twierdzi - to teraźniejszość jest tym, co daje mu energię, a zachowanie kontinuum nie jest jego celem. W myśl tej idei, ponad dwie dekady po Foxy Lady, Cheyco Leidmann porzuca dobrze wszystkim znaną, ironiczną swawolność na rzecz znacznie bardziej mrocznych i zaangażowanych społecznie kreacji. We współpracy kreatywnej z Ypsityllą von Nazareth powstają Sex is Blue (2005) i Toxytt (2008) - dwa pełne niepokoju, ekstremalnie perwersyjne i brudne obrazy o współczesnym świecie zdominowanym przez seks i przemoc. Ten koszmarny świat z pogranicza surrealizmu i prawdy to zatrzymana w kadrze w najbardziej dramatycznym momencie, wyreżyserowana rzeczywistość. Wyreżyserowana, bo - zdaniem Leidmanna - “prawdziwej przemocy na świecie nie da się zwizualizować”.

Cheyco Leidmann nie uważa fotografii za dziedzinę sztuki. Jego zdaniem, “sztuka” to zdewaluowana etykieta i jedynie wiadomość, którą dzieło ma do przekazania swojemu odbiorcy zasługuje na to miano. W kontekście jego własnej twórczości jest to stwierdzeniem dość uczciwym.

Właśnie tę umowność sztuki - jej wielowarstwowość i mnogość interpretacji wykorzystaliśmy w najnowszej kampanii Prosto SS17. Dzięki zabawie formą na wzór tych najlepszych, przenieśliśmy pop-art na rodzimy grunt, gdzie spotkał się i przeniknął z estetyką ulicy. PROSTO ZIN SS17 jest zatem nie tylko hołdem dla wielkich artystów; to także manifest tego, jak wiele wspólnego streetwear i pop-art mają ze sobą.

Zobacz lookbook nowego dropu linii PROSTO.

 

CZYTAJ DALEJ

Leidmann na nowo zdefiniował estetykę obrazową za pomocą tradycyjnych, analogowych technik.

NOWY DROP LINII PROSTO: STRIPES & JETSKI

STREETWEAR – pojęcie, które coraz częściej pojawia się w codziennym życiu. Czym jest i co oznacza?

"Streetwear" to dość pojemne określenie, które oznacza nie tylko styl ulic. To także melanż sztuki, estetyki, muzyki, mody wysokiej, bieżących wydarzeń, polityki, świeżych emocji i historii, z której się wywodzi czyli surfingu i skateboardingu lat 70. i 80. Streetwear to totalny „out of control”; wolność i swoboda  w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa. W tym samym czasie, gdy na Zachodnim Wybrzeżu królował streetwear,  bardzo mocno rozwijał się Pop – Art, który był w USA ...

STREETWEAR – pojęcie, które coraz częściej pojawia się w codziennym życiu. Czym jest i co oznacza?

"Streetwear" to dość pojemne określenie, które oznacza nie tylko styl ulic. To także melanż sztuki, estetyki, muzyki, mody wysokiej, bieżących wydarzeń, polityki, świeżych emocji i historii, z której się wywodzi czyli surfingu i skateboardingu lat 70. i 80. Streetwear to totalny „out of control”; wolność i swoboda  w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa. W tym samym czasie, gdy na Zachodnim Wybrzeżu królował streetwear,  bardzo mocno rozwijał się Pop – Art, który był w USA najważniejszym zjawiskiem artystycznym lat 60. i 70. Artyści pop-artowi zawsze dążyli do zobrazowania cywilizacji wielkomiejskiej i szukali odpowiedzi na doświadczenie kultury masowej, mieszając konsumpcyjny charakter nowych czasów z surrealizmem.  

W najnowszej kolekcji, Prosto sięgnęło w swoich inspiracjach do twórczości dwóch wybitnych przedstawicieli Pop-Artu, jednego z Europy, a drugiego z USA.

Pierwszym z nich jest francuski fotograf, Jean Daniel Lorieux, znany ze współpracy z Andym Warholem i kultowego albumu modowego -   „Coconuts”.  Jego surrealistyczne zdjęcia pojawiły się na bluzach i t-shirtach oraz posłużyły jako inspiracja do kampanii zrealizowanej na Santorini. 

Drugi artysta to Cheyco Leidmann, autor kultowych albumów  'Foxy Lady' i 'Banana Split' - przejaskrawionych, surrealistycznych zinów będących komentarzem do blichtru lat 70. i 80.  oraz serii wystaw fotograficznych, między innymi ostatniej "Toxxytt" . 

Zin Prosto inspirowany twórczością Leidmanna i Lorieux to dopełnienie letniej kolekcji i kampanii. Zabawa  formą, którą jest Pop-Art, hołd dla świetnych artystów i własna transformacja ich sztuki na nasz streetwearowy grunt. 

Mamy nadzieję, że w ten sposób zainspirujemy was do odkrywania sztuki Pop-Artu i kultury streetwearu po swojemu – „out of control”.

Dla tych z Was, którzy chcieliby mieć kolekcjonerską wersję papierową naszego Zinu, dołączyliśmy go do pierwszego numeru magazynu newonce.paper, który możecie zamówić na stronie www.newonce.net

Cały lookbook możecie zobaczyć TUTAJ.

 

Dyrektor artystyczny Wojtek Sokół/ Prosto

Zdjęcia: Adam Pluciński / Move

Dyrektor kreatywny: Zosia Krasuska Kopyt / Prosto

Modelka: Justyna Michalska / More

Model: Tomasz Szmulewicz / Rebel

Stylizacja: Karolina Limbach

Scenografia : Piotr Stachurski

Grafika: Bartek Gajewski/ Prosto

Asystent fotografa, zdjęcia produktowe : Filip Zwierzchowski / Daylight

 

CZYTAJ DALEJ

Streetwear to totalny „out of control”, wolność i swoboda w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa.

Prosto Klasyk: Instinct.

W każdym z nas siedzi głos, który nie używa słów. Nie nawija makaronu, nie wchodzi w dyskusje. Zdarza nam się mu nie ufać, ale on nie zawodzi nas nigdy. Nie da się go zmienić, jedynie zaspokoić. Na ulicach jest nieomylny. To właśnie Instynkt.
Klasyk. 
Cała sesja i video dostępne TUTAJ

W każdym z nas siedzi Instynkt.

BASS JAN OTHER – WASHED BY WAVES - premiera!

Wytwórnia MOST Records inauguruje nową, kasetową serię wydawnictw nawiązującą do klasycznej hip-hopowej tradycji beat teape’ów – MOST Blunted. Pierwsza kaseta, która ukaże się już 26 maja tego roku to debiut znanego do tej pory ze sfery sztuk wizualnych artysty Bass Jan Other, zatytułowany „Washed By Waves”.

Bass Jan Other to muzyczna kreacja Jana Estrady Osmyckiego, polskiego grafika i ilustratora o meksykańskich korzeniach. Jego muzykę można określić jako basowo-beatowe krajobrazy dźwiękowe, z mocnym udziałem syntezatorów i dubowej duszy.Jan ma za ...

Wytwórnia MOST Records inauguruje nową, kasetową serię wydawnictw nawiązującą do klasycznej hip-hopowej tradycji beat teape’ów – MOST Blunted. Pierwsza kaseta, która ukaże się już 26 maja tego roku to debiut znanego do tej pory ze sfery sztuk wizualnych artysty Bass Jan Other, zatytułowany „Washed By Waves”.

Bass Jan Other to muzyczna kreacja Jana Estrady Osmyckiego, polskiego grafika i ilustratora o meksykańskich korzeniach. Jego muzykę można określić jako basowo-beatowe krajobrazy dźwiękowe, z mocnym udziałem syntezatorów i dubowej duszy.Jan ma za sobą już serię występów przed lokalną publicznością w formie live actów, teraz przyszedł czas na pierwsze wydawnictwo.

Na kasecie „Washed By Waves” znaleźć można brzmienia od dub techno, po jazz-funkowe bity. Wszystkie utwory charakteryzuje dźwiękowa przestrzeń, wielowarstwowość i brzmienie dalekie od gładkiego, pełne analogowych interfernecji, dozowanych z umyślnie niedoskonałą, hip-hopową fantazją.

Bass Jan Other - "Washed by Waves" - kup tutaj

 

CZYTAJ DALEJ

MOST Blunted - nowa kasetowa seria! 

Dawid Podsiadło i Sokół w nowym klipie!

Świadomy sen” to efekt współpracy Sokoła i Dawida Podsiadło, w ramach projektu „Rób to, w co wierzysz”, dla jednej z największych marek whisky. Zainspirowani wspólnym wyjazdem do Szkocji, artyści stworzyli nieoczywisty blend dwóch styli muzycznych i osobowości. Tekst mówi o tym, że czasem najlepszą decyzją jest krok wstecz, po to by kolejnych dziesięć było do przodu. Klip możecie oglądać na naszym kanale YouTube (obejrzyj tutaj).

Materiał przeznaczony jest tylko dla widzów pełnoletnich.

 

"Świadomy sen" już na ProstoTV! 

WIĘCEJ